piątek, 20 września 2013

Trylogia "Lewiatan", potwory i zabójcze maszyny w początkach XXw. [JaBooksFan]

Ostatnio na wyjeździe miałem przyjemność przeczytać cała serie książek Scotta Westerfelda pt : “Lewiatan”. Naprawdę muszę przyznać, że urzekła mnie ta trylogia !

Najbardziej spodobało mi się to, że cała seria osadzona jest w moich ulubionych czasach czyli początkach XX wieku, a konkretniej w okresie I wojny światowej. Urzekła mnie również  atmosfera która towarzyszyła mi podczas czytania tej trylogii. Była ona pewnego rodzaju magiczna gdyż autor dodał do historycznego świata przedstawionego wielkie przeróżne stworzenia wyhodowane przez Darwinistów oraz śmiercionośne machiny stworzone przez Chrzęstów.


Głównymi bohaterami serii jest młoda Brytyjka oraz młody Austryjacki książę. W wyniku kilku zbiegów okoliczności mimo iż z racji swojego pochodzenia stoją po przeciwnych stronach frontu, ich losy się łączą i razem stawiają czoła wspólnym wrogom.

Akcja w całej serii jest trochę inna niż ta znana mi z takich serii jak "Cherub" czy "Zwiadowcy". Nie sprawia, że czytając książkę poziom adrenaliny we krwi podnosi mi się do takiego poziomu jak podczas oglądania dobrego filmu akcji, a nawet jeszcze bardziej. Jest wciągająca w trochę inny sposób, ale i tak nie można przerwać czytania książki ;)

Ciekawym i nie spotykanym w wielu seriach faktem jest to, że można znaleźć w niej bardzo wiele ilustracji które pomagają wyobrazić sobie te wszystkie stworzenia i machiny tak jak wyobrażał to sobie autor. Dodatkowo same ilustracje są po prostu ładne :)

Na uznanie zasługuje również to, że w książce oprócz postaci i wydarzeń fikcyjnych jest bardzo wiele postaci i wydarzeń historycznych dzięki czemu nawet chociaż interesuję się historią dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy o I wojnie światowej o których wcześniej nie wiedziałem !
Sprawdź sam :
  1. http://www.empik.com/lewiatan-westerfeld-scott,prod60402972,ksiazka-p
  2. http://www.empik.com/behemot-westerfeld-scott,p1044729603,ksiazka-p
  3. http://www.empik.com/goliat-westerfeld-scott,p1048671155,ksiazka-p
Naprawdę serdecznie polecam serię wszystkim młodym ludziom, będziecie się świetnie bawić czytając ją :)

Moja ocena 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz